طب نوین روز

اطلاعات طب روز پزشکی

طب نوین روز

اطلاعات طب روز پزشکی

راهی برای پیشگیری از اسکیزوفرنی وجود ندارد

راهی برای پیشگیری از اسکیزوفرنی وجود ندارد با این حال افرادی که بیشتر در معرض ابتلا هستند می توانند با مراجعه به پزشک از بروز علائم جلوگیری کنند.

از آن جا که در این بیماری، علائم مدتی ظاهر شده، سپس خاموش می شود و بعد از چندی دوباره عود می کند  توجه به توصیه های پزشکان کمک زیادی در کنترل و کاهش و از بین بردن علائم دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد پس از اقدامات درمانی، در 3 نفر از هر 5 نفر مبتلا به اسکیزوفرنی بیماری و علائم آن تا حد زیادی کنترل خواهد شد.


از مطالب زیر دیدن فرمایید :

بعضی از بیماران اسکیزوفرنی زندگی زناشویی خوبی را تجربه می کنند

این اختلال در صورتی که علائم آن کنترل نشود ممکن است با پیامدهای منفی در ازدواج همراه باشد، در صورتی که به عنوان یک بیمار اسکیزوفرنی در شرف ازدواج هستید یا قصد دارید با فرد مبتلا به این اختلال ازدواج کنید حتما قبل از ازدواج با پزشک و روانشناس درباره این موضوع مشورت کنید.

اگرچه بعضی از بیماران اسکیزوفرنی زندگی زناشویی خوبی را تجربه می کنند اما این مسئله ارتباط مستقیم با میزان کنترل بیماری در افراد دارد.

از یک سو ازدواج می تواند تاثیر مثبت در روحیه و کاهش تمایل به خودکشی در این بیماران داشته باشد و از سوی دیگر به دلیل ناتوانی برخی بیماران در برقراری روابط اجتماعی، ممکن است در زندگی مشترک استرس زیادی به همراه داشته باشد.

به طور کلی در بیماران اسکیزوفرن که تحت درمان هستند و موفق به کنترل علائم بیماری شده اند احتمال ازدواج کردن و به دست آوردن شغل بالا است.

از مطالب زیر دیدن فرمایید :