طب نوین روز

اطلاعات طب روز پزشکی

طب نوین روز

اطلاعات طب روز پزشکی

همه افراد سیگاری به برگر مبتلا نمی‌شوند

دکتر حسین پارسا در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که همه افراد سیگاری به برگر مبتلا نمی‌شوند، افزود: این بیماری در خاورمیانه بویژه ایران، افغانستان، پاکستان و عراق به دلیل مصرف سیگارهای نامرغوب شیوع بیشتری دارد.البته اگر دود سیگار با انواع مخدرهای دیگر همراه شود 18برابر و با الکل چهار برابر احتمال ابتلای فرد به این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: این بیماری نوعی اختلال انسدادی عروق است و بیشتر عروق متوسط و کوچک را درگیر می‌کند. انسداد رگ‌ها باعث می‌شود خونرسانی به بافت‌ها بخوبی انجام نشود و این عارضه بیشتر در بافت اندام انتهایی بدن مانند انگشتان دست و پا رخ می‌دهد. درد در ناحیه انگشتان پا، لنگش متناوب، تغییر شکل‌‌دادن ناخن‌ها و انگشتان و در نهایت سیاه‌‌شدن آنها از دیگر علائم این بیماری محسوب می‌شود

درمان اصلی و قطعی مننژیت با منشاء میکروبی آنتی‌بیوتیک است

درمان اصلی و قطعی مننژیت با منشاء میکروبی، آنتی‌بیوتیک است و در صورت شک به مننژیت، پس از انجام آزمایش‌های لازم و حتی پیش از آماده شدن جواب آزمایش‌ها باید درمان با آنتی‌بیوتیک شروع شود.

دکتر شیروانی با اشاره به این مطلب می‌افزاید: اگر جواب آزمایش‌ها مشخص کند کودک مبتلا به مننژیت ویروسی شده، آنتی‌بیوتیک‌ها قطع می‌شود و هیچ درمان دیگری بجز مسکن لازم نیست. عفونت‌های ویروسی معمولا پس از پنج تا ۱۴ روز بسته به نوع ویروس خود به خود برطرف می‌شود، ولی اگر تشخیص مننژیت میکروبی تائید شود، مصرف آنتی‌بیوتیک باید ادامه پیدا کند.